سبک زندگی در دوران دفاع مقدس
1403/07/04 - 11:06
تاریخ و ساعت خبر:
198310
کد خبر:
یادداشت / سیما یونسی

سبک زندگی در دوران دفاع مقدس

با مطالعه و بررسی علت موفقیت مردم در دوران انقلاب و دفاع مقدس به این نتیجه می‌رسیم که نیت اصلی مردم و امام جلب رضایت خداوند و توکل به خودش بوده که از طریق ولایت پذیری، ولایتمداری، خودباوری، اعتماد به نفس و ساده‌زیستی و دوری از مصرف‌گرایی و تجملات و صبر و استقامت در برابر تمام مشکلات، توجه به آخرت، ایثار و تقوا و فروتنی و جسارت و شجاعت در مقابل دشمن در زندگی مردم موج می‌زد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - در همدان، وقتی صفحات تاریخ را ورق می‌زنیم انسان‌ها هر دوره‌ای از زمان را که پشت سر گذاشته‌اند با توجه به شرایط پیش آمده روش زندگی ویژه‌ای را در پیش گرفته‌اند‌.
با طلوع انقلاب اسلامی و بلافاصله تحمیل جنگ به مردم، سبک زندگی ایرانیان نیز تغییر کرد.
نگرش و باورهای انقلابی اکثریت مردم تحت تأثیر اعتقادات معنوی قرار گرفت.
با مطالعه و بررسی علت موفقیت مردم در دوران انقلاب و دفاع مقدس به این نتیجه می‌رسیم که نیت اصلی مردم و امام جلب رضایت خداوند و توکل به خودش بوده که از طریق ولایت‌پذیری، ولایتمداری، خودباوری، اعتماد به نفس، ساده‌زیستی و دوری از مصرف‌گرایی و تجملات و صبر و استقامت در برابر تمام مشکلات، توجه به آخرت، ایثار، تقوا، فروتنی، جسارت و شجاعت در مقابل دشمن در زندگی مردم موج می‌زد.
مردم روش جدیدی از زندگی را تجربه کردند و رزمندگان اسلام در عین حضور فعال در منطقه و حتی نوشتن وصیت‌نامه‌ در فکر حفظ خانواده و ازدواج و امیدواری برای ادامه زندگی است.
نقش خانواده‌ها در پشتیبانی مردم از رزمندگان و مناطق جنگی جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به خط مقدم جز لاینفک روش زندگی خانواده‌ها بود.
مثال خوبی است از رزمندگان اسلام که با لباس خاکی چفیه و پلاک به خواستگاری می‌رفتند گاهی بنا به ضرورت از سر سفره عقد به منطقه اعزام می‌شدند و در زمان جنگ بچه‌دار می‌شدند بدین صورت زندگی ساده خود را با دفاع مقدس پیوند زده بودند، حتی اسم بعضی از کانال‌ها را به اسم فرزند شیر خوار خود نامگذاری می کردند.
مصداق دیگری از سبک زندگی خانواده‌های ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحریم اقتصادی ایران اسلامی جهت تحت فشار قرار دادن مردم بود که هنوز هم ادامه دارد دشمن ملت ایران را از همه چیز تحریم کرد؛ عده ای از خدا بی‌خبر و بی‌بصیرت از فرصت استفاده کرده و آب به آسیاب دشمن می‌ریختند و اجناس و ملزومات زندگی مردم را احتکار کردند.
کم کم معیشت مردم سخت شد اما مردم با دست خالی با تکیه بر خداوند و پیروی از امام(ره) و خودباوری به سختی مقاومت کردند در عین حال از جبهه هم حمایت می کردند.
هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم مواد شوینده کمیاب شده بود مادران ما پوست‌های میوه‌ها را پاک می کردند اندکی پودر شوینده به آن اضافه می‌کردند و می‌پوشاندند مایع ظرفشویی درست می کردند.
تکه های صابون را جمع می کردند و بعد از جوشاندن قالب صابون درست می کردند.
افرادی بودند دستشان خالی بود با اندوخته حبه های قند چای خود به رزمندگان کمک می کردند و هزاران مورد که روش زندگی زنان دفاع مقدس در زمان جنگ نمونه است.
عروسی ها بسیار ساده و دور از تشریفات گاه به یک مسافرت محدود می‌شد.
مردم در عین ساده‌زیستی و دوری از مصرف‌گرایی، ایثار، تکیه بر خدا و اطاعت از ولایت با نگرش مثبت سبک زندگی معنوی به یادماندنی در دوران دفاع مقدس را رقم زدند.
مردم ما با انتخاب این نوع سبک زندگی به موفقیت های بسیاری دست یافتند و سربلند بیرون آمدند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سبک زندگی، دفاع مقدس، بانوان مقاوم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا