برگزاری پویش اهدای خون پیروان ادیان توحیدی
1403/07/10 - 19:06
تاریخ و ساعت خبر:
198689
کد خبر:

برگزاری پویش اهدای خون پیروان ادیان توحیدی

روز نهم مهرماه به مناسبت سالروز تولد زنده یاد دکتر مینا ایزدیار پزشک فرهیخته زرتشتی و بنیانگذار انجمن جامعه تالاسمی ایران به عنوان روز پویش اهدای خون پیروان ادیان توحیدی نامگذاری شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان تهران، هموطنان مسیحی، ارمنی، کلیمی و زرتشتی در روز نهم مهرماه هر سال به یاد تمام خدمات انسان دوستانه زنده یاد دکتر مینا ایزدیار به عنوان چهره ای ماندگار، در مراکز اهدای خون حاضر می شوند تا ادامه دهنده راه آن بانوی فرهیخته در مسیر نجات جان بیماران باشند.
بنابراین گزارش قرار است در روز دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳، نمایندگان زرتشتیان، مسیحیان آشوری و کلدانی، ارمنی‌های اصفهان و جنوب کشور و کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در مرکز اهدای خون وصال شیرازی و ضمن پیوستن به پویش اهدای خون پیروان ادیان توحیدی، صحنه ای از نوعدوستی و انسانیت را به منصه ظهور بگذارند.
گفتنی است دکتر مینا ایزدیار متولد ۹ مهر ۱۳۲۸ در کرمان که ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ جان به جان آفرین تسلیم کرد، به عنوان استاد دانشگاه برجسته و پزشک اطفال در زمینه خون‌شناسی و سرطان‌شناسی ایرانی بود که تلاش‌ها و پژوهش‌های او در کنار همکارانش منجر به کاهش شمار نوزادان ایرانی زنده مبتلا به تالاسمی حاد از ۲۵۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر در سال شد و او همچنین یکی از بنیانگذاران و مدیران انجمن تالاسمی ایران بود که به پاس خدمات این بانوی پزشک فرهیخته زرتشتی، سالروز تولد ایشان به نام اهدای خون پیروان ادیان توحیدی ثبت شده است.
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پویش، اهدای خون ،پیروان ادیان، توحیدی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا