بسته‌های تشویقی دولت برای جوانی جمعیت، یکی از عوامل انگیزشی برای فرزندآوری است
1403/07/12 - 13:31
تاریخ و ساعت خبر:
198719
کد خبر:

بسته‌های تشویقی دولت برای جوانی جمعیت، یکی از عوامل انگیزشی برای فرزندآوری است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: بسته‌های تشویقی دولت برای افزایش جمعیت، نقش مثبتی در ایجاد انگیزه فرزندآوری دارند،
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان سمنان، جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد.

آیت الله مرتضی مطیعی در این جلسه با تاکید بر اهمیت توجه به مساله جوانی جمعیت به بسته‌های تشویقی دولت و مجلس برای افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: وقتی مجلس شورای اسلامی قانونی را به تصویب می‌رساند و دولت آنرا ابلاغ می‌کند، باید شاهد تسریع در اجرای آن در کشور باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: بعنوان نمونه موضوع مرخصی زایمان مادرانِ شاغل در بخش‌های مختلف بویژه بخش‌های کارگری باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بسته‌های تشویقی دولت برای افزایش جمعیت، نقش مثبتی در ایجاد انگیزه فرزندآوری دارند، اظهار کرد: عملیاتی شدن مشوق‌های جوانی جمعیت نظیر ارائه تسهیلات بانکی می‌تواند از گرفتار شدن کشور در سیاه‌چاله جمعیت جلوگیری کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه افزایش جمعیت استان باید از درون بافت فرهنگی و اجتماعی استان تامین شود، گفت: اولویت اول برای افزایش جمعیت استان سمنان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های درون استان است تا شاهد بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این استان نباشیم.

مطیعی علت بالاتر بودن نرخ رشد مرکز استان نسبت به سایر نقاط را حضور بیشتر افراد غیربومی دانست و تصریح کرد: ارائه مشاوره‌های ازدواج و فرزندآوری نقش مهمی در افزایش نرخ رشد جمعیت دارد.

وی توکل به خداوند متعال را مایه ازدیاد رزق و روزی عنوان کرد و گفت: زندگی بسیاری از افراد پس از ازدواج به لحاظ مادی و معنوی متحول شده است.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه خداوند متعال رزق و روزی افراد در صورت ازدواج را تضمین کرده است، افزود: چه بسا افرادی که ازدواج نکرده‌اند اما با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

وی گردآوری آمارهای دقیق از ازدواج در استان را به منظور برنامه‌ریزی مطلوب‌تر مورد تاکید قرار داد و گفت: داشتن آمار و اطلاعات و تحلیل آن، نقش مهمی در افزایش اثربخشی برنامه‌ها دارد.
مطیعی در پایان «وساطت» در امر ازدواج را کاری مغتنم و پسندیده عنوان و تاکید کرد: وساطت در ازدواج یکی از دستورات قرآنی است که البته باید تحت نظر دستگاه‌های مربوطه و افراد واجد شرایط انجام شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سمنان، فرزندآوری، ازدواج
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا