هتک حرمت بانوی محجبه توسط سگ‌گردانان کرمانشاهی
1403/07/16 - 15:05
تاریخ و ساعت خبر:
198757
کد خبر:

هتک حرمت بانوی محجبه توسط سگ‌گردانان کرمانشاهی

سگ گردانی معظی شدید در کرمانشاه که در روزهای اخیر حوادث دردناکی را ایجاد کرده است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ماجرا از این قرار است که چند روز پیش در کرمانشاه خانمی مورد حمله سگ و صاحبان آن قرار گرفت، این مادر کرمانشاهی که از حمله سگ برآشفته شد با تذکر به صاحب آن مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌گیرد.

لیلا احمدوندی با صدایی لرزان این ماجرای تأسف‌بار را چنین توضیح داد:

هفته گذشته، حوالی ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در حال قدم زدن به همراه دختر ۱۵ ساله‌ام در خیابان آیت‌الله کاشانی بودیم.

دو نفر دختر جوان که به‌ همراه سگ خانگی در حال راه رفتن بودند، به طور عمدی سگشان را به طرف من و دخترم تحریک کردند تا به ما حمله‌ور شود.

هنگامی که به آن دو خانم تذکر دادم تا سگ خود را از ما دور کنند، با الفاظ رکیک و توهین‌آمیز به من حمله‌ور شدند و به شدت من را مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ آن‌ها حتی روسری و چادرم را نیز از سرم کشیدند! متأسفانه، هیچ‌کدام از افراد حاضر در آن مکان برای توقف این رفتار خشونت‌آمیز اقدامی نکردند و تنها دخترم با گریه کمک می‌خواست؛ سرانجام، یکی از آقایان با اورژانس تماس گرفت و پس از حدود ۳۰ دقیقه، آمبولانس به محل حادثه آمد و من را به بیمارستان طالقانی منتقل کرد.

در پی ضربات شدیدی که با لگد به بدنم وارد شد، دچار کبودی وسیع در نیمی از بدن شدم و به ناچار یک شبانه‌روز در بیمارستان طالقانی بستری شدم؛ علی‌رغم گذشت یک هفته، درد ناشی از این حادثه همچنان ادامه دارد.

جراحت‌های جسمی با گذشت زمان بهبود می‌یابند، اما زخم‌های روحی، عمیق‌تر از آن هستند که به سادگی التیام یابند! در آن حادثه، نه‌تنها به حجابم جسارت شد و روسری و چادر من را کشیدند و فرار کردند! بلکه حتی یک نفر مانع حرکات زشت آن‌ها نشد!

شکایت خود را به دادستانی تقدیم کردیم و هم‌اکنون منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم؛ از سوی دیگر، دادگاه نیز درخواست ارائه مدارک و مستندات بیشتری داشته است؛ از جمله مدارک مورد درخواست، بازبینی تصاویر دوربین مداربسته مجتمع تجاری ملت واقع در خیابان مصدق بوده است، با مراجعه به مسئولان مجتمع، متأسفانه اعلام شد که دوربین‌های مداربسته در ساعت وقوع حادثه دچار اختلال فنی بوده و هیچ‌ تصویری ضبط نشده!

عاجزانه تقاضا دارم پیگیری کنید که چرا باید در جامعه اسلامی - ایرانی ما شاهد چنین حوادثی باشیم، چرا مواردی همچون سگ‌گردانی بی‌رویه و توهین به زنان محجبه به راحتی اتفاق می‌افتد؟! از سوم مهرماه تاکنون که این حادثه برای من رخ داده دچار افسردگی و اضطراب شدیدی شده‌ام، و امیدوارم با رسیدگی شما به این موضوع، گامی در جهت بهبود وضعیت کنونی برداشته شود.

به گفته آقای مفیدی، همسر ایشان پرونده مذکور در دادستانی استان کرمانشاه تشکیل شده و نتیجه نهایی آن هنوز مشخص نشده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این پرونده با اولویت پیگیری ویژه در دستور کار دادستانی کرمانشاه قرار گرفته است.

گردش آزادانه و مداوم سگ‌ها در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها، پیاده‌روها و خیابان‌ها، علاوه بر ایجاد ترس و وحشت در میان زنان و کودکان و آلودگی محیط زیست، به تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی ایرانیان و عادی‌سازی رفتارهای نامناسب اجتماعی منجر شده است؛ متأسفانه، حملات مکرر این حیوانات به انسان‌ها در سایه بی‌توجهی مسئولان و گسترش افراطی فرهنگ حیوان‌دوستی، به معضلی اجتماعی تبدیل شده است و آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند.

حال آنکه بر اساس ماده ۵۰۱ قانون؛ هرگاه کسی به روی شخصی سلاح بکشد یا حیوانی مانند سگ را به سوی او برانگیزاند یا هر کار دیگری که موجب هراس او می‌شود مانند فریاد کشیدن یا انفجار صوتی انجام دهد و بر اثر این ارعاب، شخص بمیرد یا مصدوم شود حسب مورد بر اساس تعاریف انواع جنایات به قصاص یا دیه محکوم می‌شود؛ اما آیا این قانون در شهر ما اجرایی شده یا همچنان مسکوت مانده است؟

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سگ گردانی، کرمانشاه ، معضلات سگ گردانی ، حیوانات خانگی ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا