گلوکوم ، آب سیاه و عوارض دیابت از مشکلات شایع چشمی در ایران/ ممنوعیت استفاده از موبایل در کودکان زیر ۲ سال
1403/07/18 - 11:29
تاریخ و ساعت خبر:
198947
کد خبر:
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران:

گلوکوم ، آب سیاه و عوارض دیابت از مشکلات شایع چشمی در ایران/ ممنوعیت استفاده از موبایل در کودکان زیر ۲ سال

رئیس انجمن چشم پزشکان ایران، گفت: کاتاراکت، گلوکوم یا آب‌سیاه و مشکلات بینایی مربوط به دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در ایران است ضمن اینکه استفاده از موبایل برای کودکان زیر دو سال ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری زنان ایران، نوید نیلفروشان دبیر علمی سی و سومین کنگره چشم پزشکی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: این کنگره با حضور ۱۴۰۰ چشم پزشک از ۷ تا ۱۹ آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می‌شود.
وی گفت : امسال در کنگره برنامه ۴ ساعت بازآموزی برای پرستاران نیز داریم داریم، آموزش نحو مراقبت‌های بیمار پس از عمل و برنامه آموزشی برای چشم‌پزشکان جوان در بدو شروع کار ارائه می‌شود.
#انتخاب روش درمانی موثر چشم توسط هوش مصنوعی
دبیر علمی سی و سومین کنگره چشم‌پزشکی ادامه داد: جلساتی در خصوص پزشکی قانونی و ارتباط با بیماران چشمی برگزار می‌شود و مسائل تجویز عینک در قالب کارگاهی پرداخته می‌شود.
نیلفروشان، پزشکی از راه دور و کاربرد هوش مصنوعی در چشم‌پزشکی را از دیگر برنامه‌های این کنگره بیان کرد و گفت: ۱۱ استاد خارجی که نیمی ایرانی و نیمی خارجی به‌صورت مجازی در کنگره مشارکت دارند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ژن‌تراپی را از دیگر بخش‌های موردبحث در کنگره انجمن چشم پزشکان بیان کرد و افزود: هوش مصنوعی می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری چشم‌پزشکی و نوع روش درمان مطلوب را برای فرد مشخص کند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری درمان‌های چشم‌پزشکی با استفاده از قطره انجام می‌شود، ادامه داد: روش‌های جراحی در حال بروز شدن هستند و برخی هایتک هستند که فعلاً امکانات آن در کشور وجود ندارد.
#جایگاه چشم پزشکی ایران هم ردیف با اروپا و آمریکا
محمود جباروند، رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران در این نشست اظهار داشت: چشم‌پزشکی در ایران از نظر تخصص و مهارت قابل‌مقایسه با کشورهای آمریکا و اروپاست و دسترسی به خدمات درمانی موردنیاز نیز راحت است.
وی با اشاره به اینکه خدمات چشم‌پزشکی با ارزان‌ترین قیمت و حضور پزشکان نامی به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: ۷۰ درصد خدمات چشم‌پزشکی در ایران در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش دولتی انجام می‌شود.
#افزایش ۵۰ درصدی قیمت تجهیزات چشم پزشکی
رئیس انجمن چشم پزشکان ایران در ادامه این مطلب، افزود: قیمت تجهیزات پزشکی که مربوط به چشم‌پزشکی می شود ۵۰ درصد افزایش داشته و با خرید ارز نیمایی امکان خرید وجود ندارد.
جباروند ادامه داد: ارز ترجیحی برای اقلام مصرفی بیماران هنوز باقی است و امیدواریم این ارز در حوزه تجهیزات چشم‌پزشکی نیز اختصاص پیدا کند.
وی با اشاره به پیوند قرنیه مصنوعی، بیان کرد: انواع عمل‌های این حوزه در کشور انجام می‌شود اما در خصوص بافت پیوند قرنیه با مشکل روبرو هستیم و توسط بانک چشم تامین می‌شود که با محدودیت روبرو هستیم.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه زمانی بانک چشم ایران در سطح بالای دنیا قرار داشت، گفت: هم اکنون برخی بیماران به دلیل عدم بافت قرنیه با مشکل روبرو هستند؛ در سال‌های اخیر قرنیه‌های مصنوعی توسط کشورهای پیشرفته در اختیار ما قرار نگرفت اما در حال حاضر در داخل کشور این قرنیه تولید می‌شود.
#گلوکوم ، آب سیاه و مشکلات بینایی ناشی از دیابت بیشترین در ایرانیان
جباروند بیان داشت: از نظر تعداد چشم‌پزشک در کشور مشکلی نداریم اما در حوزه‌های پزشکی دیگر نظیر بیهوشی، داخلی، اطفال و جراحی قلب مشکل داریم و امید وارم دولت جدید با ایجاد انگیزه های لازم این مسئله را حل کند.
وی در خصوص بیماری های چشمی شایع در ایران، اظهار کرد: کاتاراکت، گلوکوم یا آب‌سیاه و مشکلات بینایی مربوط به دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در ایران است ضمن اینکه استفاده از موبایل برای کودکان زیر دو سال ممنوع است.
جباروند با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ چشم پزشک در کشور فعالیت می کنند: بیان کرد:متأسفانه تبلیغات دور از شأن پزشکی در فضای مجازی صورت می‌گیرد.اگر ویزیت چشم‌پزشکی در یک ساعت بیش از ۵ بیمار باشد از نظر کیفی درمان کاهش پیدا می‌کند.
#کاهش تنبلی چشم در کودکان با غربالگری
چشم‌پزشکی، معاینه چشم کودکان در مهدکودک و ابتدای مدرسه را اقدامی بسیار مهم و خوب دانست و تصریح کرد: با این اقدام میزان تنبلی چشم کمتر دیده می‌شود و زودتر تشخیص داده می‌شود.
وی در خصوص ضرورت عمل جراحی لازیک به خاطرنشان کرد: افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند عینک بزنند و بیماری‌های دیگری نیز ندارند می‌توانند از روش‌های رفع عیوب انکساری چشمی استفاده کنند.
خبرنگار: سیما حسینی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آب سیاه،دیابت،مشکلات چشمی،ایران،کودکان،موبایل،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا