توصیه نخبه قرانی و نابینای ایوانی: قرآن را با تدبر و تفکر در آیات آن بخوانید/ آیه « أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» زیباترین و تأثیرگذارترین آیه در زندگی ام
1403/07/24 - 11:23
تاریخ و ساعت خبر:
199156
کد خبر:
بانوی قرانی ایلامی دارنده 60 عنوان و مقام کشوری و بین المللی

توصیه نخبه قرانی و نابینای ایوانی: قرآن را با تدبر و تفکر در آیات آن بخوانید/ آیه « أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» زیباترین و تأثیرگذارترین آیه در زندگی ام

بانوی نخبه قرآنی و نابینای ایلامی ساکن شهرستان ایوان در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز به مناسبت روز جهانی نابینا با تأکید براینکه معلولیت ، محدودیت نیست گفت: همه علاقمدان به قرآن می‌توانند آن را با تدبر و تفکر در آیات بخوانند و فرد نابینا فکر نکن، نمی‌توانند حافظ قرآن شود!چرا که معلولیت محدودیت نیست لذا بایستی در مسیر درستی که انتخاب کرده است قدم بردارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - معلولیت محدودیت است اما ناتوانی نیست همه انسانها دارای محدودیت اند خداوند همه انسانها را نیازمند و در محدودیت آفریده اما این به معنای ناتوانی در رسیدن به خواسته های معقول شان نیست. معلولینی هستند که به همه ثابت کرده اند معلولیت محدویت نیست بلکه پلی است برای به ظهور رساندن قابلیتهای های نهفته در وجود انسان و هم چنین فرصت رهایی از قید و بندهای نفس و تعلقات مادی است که فرد معلول بر بال اندیشه و خودباوری خویشتن پرواز میکند
امروز به سراغ دختر نابینای حافظ قرآن می رویم تا بیشتر با او آشنا شویم.
مریم شفیعی متولد و ساکن شهرستان ایوان،دختر روشن دل که حافظ قرآن کریم است و دارای بیش از شصت عنوان و مقام کشوری از جمله رتبه سوم مسابقات بین المللی در کشور اردن می باشد.
-شما چه تجربه خاصی در روند حفظ قرآن دارید که برای علاقمندان به حفظ قرآن باشد؟
تجربه‌ای که من در روند حفظ قرآن داشتم این است زمانی که من شروع به حفظ قرآن کردم امکانات لازم برای حفظ قرآن وجود نداشت و تنها وسیله من یک ضبط صوت و نوار کاست بود ولی امروزه امکانات از جمله قلم صوتی کلاس‌های قرآن هم به صورت حضوری و هم مجازی بسیار زیاد شده که می‌توان از آنها استفاده کرد.

ـ تاثیر حفظ قرآن بر روحیه و اخلاق خود را در چه حدی می دانید؟
طبیعتا قرآن باعث کمک به حافظه من و آرامش روحی من شده و وقتی که قرآن را تلاوت می‌کنم بیشتر به خداوند نزدیک‌تر می‌شوم و با قرآن انس بیشتری پیدا می‌کنم. خداوند در قرآن میفرمایند که: هرچقدر قرآن برایتان میسراست قرآن بخونید.
قرآن کتابی است که به بهترین راه هدایت می‌کند و باعث شفای سینه‌ها وآرامش دل ها و پندی برای پرهیزگاران است.
ـ به نظر شما زیباترین آیه کدام است و چه پیامدی دارد؟
تمام آیات قرآن زیبا هستند اما به نظر من زیباترین آیه قرآن آیه (علی به ذکر الله) است که واقعاً دل‌ها را آرام می‌کند که بشخصه آن را تجربه کرده ام.
به یاد دارم زمانی که که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کردم مدام همین آیه را زمزمه می‌کردم که یک آرامش خاصی به من می‌داد.
ـ با توجه به آیات متعدد در مورد حجاب در آیات قرآن نظر شما در رابطه با حجاب برای خانم‌ها در جامعه امروزی چیست و تا چه میزان می‌تواند بر زندگی و اخلاق آنها تاثیر داشته باشد؟
آیات حجاب در قرآن آیه ۳۱ سوره مبارکه نور و ۵۹ سوره احزاب است که خداوند حجاب را به زنان واجب نموده که همین آیات برای حفظ زنان در برابر دیدگان نامحرمان،به گناه نیفتادن زنان و مردان و حفظ جامعه از فسادهای اخلاقی می باشد لذا همین در زندگی اجتماعی و اخلاق بسیار تاثیر دارد.
ـ به عنوان یک قاری قرآن برجسته پیام شما برای دختران علاقمند به حفظ قرآن ازجمله روشن دلان شهر واستان مان چیست؟

همه اعم از بینا و نابینا اگر واقعاً علاقمند به قرآن هستند می‌توانند قرآن را با تدبر و تفکر در آیات آن بخوانند و اینکه برای نابینا فکر نکنند چون نابینا هستند دیگر نمی‌توانند قرآن را حفظ کنند،چرا که معلولیت محدودیت نیست لذا بایستی در مسیر درستی که انتخاب کردند قدم بردارند و موفق شوند،آنها می‌توانند با استفاده از قرآنی که با خط بریل نوشته شده یا با استفاده از اپلیکیشن‌های قرآن صوتی وامکانات مختلف امروزه تلاش کنند. ما حتی نابینایان شاغلی داشتیم که حافظ قرآن هستند وباعث افتخار هستند.
ـ سخن پایانی شما برای جامعه زنان و دختران؟
سخن پایانی من با جامعه زنان و دخترانمان این است که سمت قرآن بروند که هم در زندگیشان تاثیر دارد و هم در اخلاق آنها و هم در روحیه آنها بسیار تاثیرگذار است. یا به صورت حفظ یا به صورت روخوانی همراه با تفکر و تدبر در معانی آیات قرآن،اینکه ببینند خداوند در آیاتش در رابطه با مسائل مختلف زندگی بشر چه فرمودند که از دستورات خداوند اطاعت نمایند.
انتهای پیام/ خبرنگار افتخاری مهری کریمی نژاد از شهرستان ایوان

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نابینا ، روز جهانی نابینایان، بانوی حافظ قران ایلامی ، بانوی نابینا و حافظ قرآن ، سبک زندگی قرآنی ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا