غذاهای آماده تهدیدی برای سلامتی است/ غذاهای «مامان پز» همچنان در صدر علاقه‌مندی شهروندان
1403/07/25 - 11:04
تاریخ و ساعت خبر:
199200
کد خبر:
کارشناس تغذیه در گفتگو با «زنان نیوز»:

غذاهای آماده تهدیدی برای سلامتی است/ غذاهای «مامان پز» همچنان در صدر علاقه‌مندی شهروندان

کارشناس تغذیه گفت: در سال‌های اخیر گرایش افراد به غذاهای آماده افزایش یافته که تهدیدی برای سلامت است و باید با کمک رسانه ملی خانواده‌ها را متوجه مضرت غذاهای فست فودی نمود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از البرز؛ سحر ستاری در گفتگو با «زنان نیوز» گفت: امروز در تقویم روز غذاست و مادران به عنوان قلب خانه بخش قابل توجهی از زمان خود را در آشپرخانه به پخت و صرف غذا اختصاص می‌دهند.
کارشناس تغذیه ادامه داد: دست پخت بانوان ایرانی در سراسر دنیا زبانزد عام وخاص بوده و هست و طبخ غذا درخانه معمولا از ارزش تغذیه بالایی برخوردار است.
وی افزود: در سال‌های اخیر گرایش افراد به غذاهای آماده افزایش یافته که تهدیدی برای سلامت است و باید با کمک رسانه ملی خانواده‌ها را متوجه مضرت غذاهای فست فودی نمود.
ستاری تصریح کرد: لقمه‌هایی که مادران برای تغذیه در مدرسه آماده می کنند، سالم ترین تغذیه برای دانش آموزان است که این مهم نیز با گذشت زمان کمرنگ شده و دانش آموزان بیشتر ترجیح می دهند تا به خوراکی های درب مغازه برای مدرسه رجوع کنند.
این کارشناس با تاکید بر اینکه فضای مجازی بر سبک غذایی مردم نیز تاثیر گذاشته است، گفت: زندگی‌های تجملی، صرف غذاهای تجملی در اینستاگرام باعث شده تا مردم به این سمت و سو گرایش پیدا کنند اما اگر در پرس و جویی از شهروندان سوال شود که چه تغذیه ای را دوست دارید، باز غذای مادر در اوج درخواست های شهروندان قرار دارد.
وی ادامه داد: غذاهای سرخ کردنی، کنسروی و آماده به مرور زمان بر سلامت مردم تاثیر می گذارد و ما امروز با آمار بالای بیماران سرطانی مواجه هستیم، که بخش قابل توجهی از این سرطان ها به الگوی نادرست تغذیه برمی‌گردد.
ستاری افزود: باید با کمک رسانه ملی خانواده‌ها را متوجه مضرات غذاهای آماده و خوراکی هایی مثل چیپس و پفک کنیم، زیرا بخشی از چاقی های امروز نیز به الگوی نادرست تغذیه برمیگ‌ردد.
این کارشناس در پایان اظهار داشت: غذاخوردن یک سرگرمی که همه افراد به آن علاقه دارند اما باید با انتخاب الگوی درست، سلامتی خودشان را حفظ کنند زیرا سلامتی دُر گرانبهایی است که فقط افرادی قدر آن را می دانند که سلامتی خود را از دست دهند.
خبرنگار: الهه ملاحسینی
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
غذا، روز غذا، مادر، غذای مامان پز، علاقه مندی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا