پوسیدگی دندان بر اثر بارداری و شیردهی باور غلطی است/ مردم فریب ایمپلنت های ارزان قیمت را نخورند
1403/07/25 - 13:18
تاریخ و ساعت خبر:
199208
کد خبر:

پوسیدگی دندان بر اثر بارداری و شیردهی باور غلطی است/ مردم فریب ایمپلنت های ارزان قیمت را نخورند

استاد تمام بخش جراحی لثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با بیان اینکه این تصور که بارداری و شیردهی منجر به پوسیدگی دندان در زنان می‌شود غلط است، گفت: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نسرین اصفهانی‌زاده استاد تمام بخش جراحی لثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و سرپرست فلوشیپ دوره دندان و رئیس بیست و سومین کنگره بین‌المللی انجمن پریودنتولوژی ایران که امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی علمی در حوزه پریودنتلولوژی شناخته می‌شود. در این کنگره استادید داخلی و تعداد محدودی از اساتید خارجی حضور دارند. سخنرانی‌های متعددی در رابطه با مشکلات لثه، ایوپلنت‌ها به روش‌های جراحی پیشرفته ارائه می‌شود.
وی پس از پوسیدگی، بیماری‌های لثه را شایع‌ترین بیماری های دهان و دندان بیان کرد و گفت: این عارضه در همه جوامع به خصوص ایران دیده می‌شود.
اصفهانی زاده ادامه داد: اهداف اولیه همه پزشکان حفظ دندان است، متخصص لثه سعی بر برطرف کردن بیماری‌های دندان و لثه است و اولویت ما کشیدن دندان نیست.
استاد تمام بخش جراحی لثه بیان کرد: ایمپلنت یک روش بسیار عالی برای افرادی است که دندان اصلی خودشان خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست. ایمپلنت درمان مطمعنی است که بالای ۹۷ درصد موفقیت دارد به شرط آنکه توسط افراد متخصص گذاشته شود.
وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: بیماران برای ایمپلنت باید نزد متخصصین لثه و جراحان فک و صورت بروند که درس این رشته را خوانده‌اند. متاسفانه برخی دندان پزشکان عمومی که دوره‌های حرفه‌ای ایمپلنت را نگذرانده‌اند وارد این حرفه شده و در برخی موارد مشکل ایجاد کرده‌اند.
اصفهانی افزود: بیماری‌های لثه و پریودنتال در جوامع مختلف شیوع زیادی دارند و در انواع پیشرفته به طور مشخص با تحلیل استخوان و در نهایت با از دست رفتن دندان‌ها همراه می‌شود.
رئیس بیست و سومین کنگره بین المللی انجمن پریودنتو لوژی ایران، ادامه داد: تلاش برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته توسط ایمپلنت‌ها رویکرد جدیدی در رشته پریودنتولوژی ایجاد کرده است.
پوسیدگی دندان بر اثر بارداری باور غلطی است
در ادامه کنگره فرنا سیار دبیر علمی کنگره در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران مبنی بر اینکه بارداری و شیردهی در پوسیدگی دندان نقش دارد، تصریح کرد: این تصور که بارداری و شیردهی منجر به پوسیدگی دندان در زنان می‌شود غلط است بلکه رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. از سوی دیگر استفاده از خمیر دندان نیز تاثیر منفی در رشد و سلامت جنین ندارد.
در ادامه این کنگره محمود قاسمی متخصص بیماری‌های دهان و لثه و مدیر گروه پریودنتیکس دانشگاه ازاد اسلامی تهران ، اظهار کرد: در ایمپلنت دندان نوع، جنس، روش انجام کار و کیفیت و دیگر موارد فنی و تخصصی تاثیر گذار است که موجب کاهش یا افزایش قیمت نیز می‌شود؛ افرادی که با مبالغ هفت تا ۱۰ میلیون تومان ایمپلنت انجام می‌دهند اصلا قابل اعتماد نیستند و توصیه می‌شود مردم آگاه باشند و با تحقیق و بررسی اقدام به انجام ایمپلنت کنند.
قاسمی با اشاره به این که برای گذاشتند یک دندان ایمپلنت حدود ۴تا ۵ ماه زمان نیاز است ، ادامه داد:اگر قطعات استفاده شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد موجب تخریب لثه می‌شود. نگه داری و بهداشت دهان و دندان نیز در ماندگاری دندان ایمپلنت شده بسیار مهم است؛ بنابراین می‌توان گفت موضوعی به نام گارانتی در بحث ایمپلنت اصلا حرفه‌ای نیست و وجود ندارد.
انتهای پیام/
خبرنگار: سیما حسینی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پوسیدگی دندان، دوران بارداری ، شیردهی و پوسیدگی دندان، بارداری و پوسیدگی دندان ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا