حضور زنان در عرصه استارت‌آپ ۳۰ درصد افزایش می‌یابد
1403/07/25 - 20:20
تاریخ و ساعت خبر:
199242
کد خبر:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

حضور زنان در عرصه استارت‌آپ ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش می‌شود حضور ۱۲ درصدی زنان در عرصه استارت‌آپ تا سال آینده به ۳۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - زهرا بهروز آذر روز چهارشنبه در دومین رویداد جایزه آزاده اظهار داشت: قول می دهم که تا زمانی که در این موقعیت هستم از هیچ‌تلاش برای رسیدن به اهدافی که دارید و بر داشتن موانع از سر راه کارآفرینی زنان فروگذار نمی‌کنم.
وی با بیان اینکه خانم داننده در همه عرصه ها بهترین خودش بود در عرصه دانش و در نقش مادری بهترین‌ بود، گفت: زنان کارآفرین با اجرای ایده جایزه آزاده نام و منش وی را زنده نگه می دارند.
وی افزود: داننده الگوی موفقی برای زنان و دخترانی ایرانی است تا بدانند این راه شدنی است و می توان در آن قدم گذاشت.
معاون رئیس جمهور ادامه‌ داد: توجه به ظرفیت های حوزه زنان، دختران جوان و تحصیلکرده در عرصه فناوری نوین و اقتصاد دانش بنیان از اهداف این رویداد است.
به گفته وی، امروز در جایی هستیم که بیش از ۶۰ درصد ورودی های دانشگاه را دختران اختصاص داده اند و در رشته های مهندسی و تخصصی دختران پیشتاز هستند.
بهروز آذر با اشاره به اینکه حضور ۱۲ درصدی زنان در حوزه دانش بنیان ها هنوز با ظرفیت واقعی زنان و دختران فاصله دارد از این رو باید کمک کنیم دختران و زنان بیشتر وارد این عرصه شوند، اظهار داشت: بستر بزرگی از فرصت‌ها و ظرفیت های جدیدی در جامعه وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و جایزه آزاده می تواند کمک کند که در این عرصه ها زنان و دختران فعال‌تر باشند.
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم نیز در جریان دومین جایزه نوآوری آزاده اظهار داشت: جایزه نوآوری آزاده مانند گل‌های شمعدانی عطری، اصالت دارد؛ و به یاد او برگزار شده است.
وی با بیان اینکه آزاده داننده فردی اصیل بود، گفت: انسان اگر اصالت نداشته باشد فرقی ندارد به کجا برسد، باید با اصالت رشد کند.
وی افزود: وی به عنوان یک زن تمامی ارزش هایی که در خانواده معنا پیدا می کند را داشت و در کنار آن مسئولیت اجتماعی را نیز اجرا کرد.
وی خطاب به فرزند خانم داننده گفت: ما به وجود آزاده داننده افتخار می کنیم.












آزاده داننده، مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران و رئیس دوره سوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، یکی از زنان برتر کارآفرین حوزه فاوا بود و یک دوره نیز به عنوان شخصیت برتر سال حوزه فاوا انتخاب شده بود.
داننده در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد و در دانشگاه شیراز در مقطع لیسانس در رشته مهندسی کامپیوتر درس خواند. او سابقه کار در شرکت داده‌پردازی ایران را داشت و در سال ۱۳۸۳ به شرکت فن‌آوران اطلاعات بهاران پیوست.
وی در تشکل‌های حوزه زنان و تشکل‌های حرفه‌ای در حوزه IT نیز فعالیت داشت که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پس از گذراندن یک دوره بیماری درگذشت.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق زنان، بهروز آذر، زنان کارآفرین، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا