تولید 70 گان و روزانه 5 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی در تویسرکان
1399/03/10 - 10:09
تاریخ و ساعت خبر:
80556
کد خبر:

تولید 70 گان و روزانه 5 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی در تویسرکان

فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان با اشاره به اینکه اقشار مختلف بانوان بسیجی تویسرکان در روزهای شیوع کرونا در خط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس منحوس و در پشت جبهه تلاش تحسین برانگیزی را از خود به نمایش گذاشتند گفت: کمک به همنوع و خدمت رسانی به آحاد مردم یکی از اولویت های بسیج در همه زمینه ها محسوب می شود و همدلی، رمز عاشقی این جهادگران است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - تویسرکان: روزگار کرونایی گرچه طاقت همه را برده است، اما این بانوان بسیجی هستند که برای خدمت رسانی به عنوان جهادگران عرصه سلامت به میدان آمده اند و در تویسرکان روزانه پنج هزار ماسک تولید می کنند، آنان حتی در روزهای گذشته 70 گان تهیه و در اختیار بیمارستان این شهرستان قرار داده اند.


زنان در تمامی صحنه های انقلاب حضوری پررنگ و اثرگذار داشته و دارند، روزگاری گردهم جمع می شدند و برای رزمندگان شال، کلاه، بلوز و انواع مواد غذایی تهیه می کردند و این روزها در روزگار کرونایی هم این زنان هستند که پا به پای مردان به میدان عمل آمده اند. برخی به عنوان مدافعان سلامت در بیمارستان ها و اورژانس ها در لباس سفید دکتری، پرستاری یا بهیاری فعالیت می کنند و برخی دیگر نیز پشت جبهه دفاع از سلامت جامعه در کارگاه های متعدد تولیدی در تهیه ماسک و گان و ساخت مواد ضدعفونی کننده فعالیت دارند.
و اما اینجا در تویسرکان حضور پررنگ بسیج جامعه زنان برای تولید ماسک قابل توجه است.

همدلی؛ رمز عاشقی جهادگران سلامت برای خدمت رسانی به مردم
در اینباره" تانکلی" فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار ما از تلاش این زنان بسیجی در کنار طلاب بسیجی و بسیج فرهنگیان برای تولید ماسک خبر داد و گفت: کمک به همنوع و خدمت رسانی به آحاد مردم یکی از اولویت های بسیج در همه زمینه ها محسوب می شود و همدلی، رمز عاشقی این جهادگران است.

وی اظهار کرد: در روزگار کرونایی هم بسیجیان تویسرکانی دست از تلاش و کوشش برنداشته و به تولید ماسک برای همشهریان خود اقدام کرده اند.
تولید 70 گان و روزانه 5 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی در تویسرکان
فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان از تولید روزانه بین چهار تا پنج هزار ماسک در یک کارگاه تولیدی در روستای کرزان خبر داد و افزود: در این کارگاه به طور ماینگین روزانه 15 بسیجی در قالب گروه های جهادی فعالیت می کنند.
نانکلی گفت: بانوان بسیجی که تمایل دارند در این کار خداپسندانه برای روزهای آتی حضور داشته باشند می توانند با شماره تلفن های 34938221 و یا 34938027 تماس بگیرند تا پس از هماهنگی های لازم از آنان نیز برای تهیه ماسک کمک بگیریم.
وی همچنین عنوان کرد: پایگاه بسیج خواهران در شهر سرکان نیز در روزهای گذشته در حدود 70 گان و هفت پک 9 تیکه ای به عنوان تجهیزات حفاظت فردی برای بیمارستان تویسرکان تولید و در اختیار آنان قرار داده است.

فرمانده بسیج جامعه زنان تویسرکان ادامه داد: همچنین 100 پک بهداشتی توسط پایگاه باب الحوائج از حوزه شهیده سمیه(س) تهیه شد که در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.
رعایت نکات بهداشتی برای تهیه ماسک
خانم حصارپرور، متخصص بیناسنجی به همراه همسرش مسئول کارگاه تولیدی ماسک در روستای کرزان است، وی در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: تمامی نکات بهداشتی برای تهیه و تولید ماسک در این کارگاه رعایت شده و حتی آستین هایی نیز جدا دوخته شده و در اختیار بانوان بسیجی قرار می گیرد و آنان با ماسک و دستکش به طور کامل بهداشتی ماسک ها را تولید می کنند.

وی با بیان اینکه روزانه چندین مرتبه چرخ خیاطی ها و میزها ضدعفونی می شوند، اظهار کرد: ماسک های تولید شده در این کارگاه به صورت سه لایه و قابل شستشو است، به گونه ای که هر مصرف کننده می تواند تا چندین مرتبه از آن استفاده کند و با شستشو با آب گرم و صابون و بعد اتو، مجدد از آن استفاده کند.
حصارپرور افزود: ماسک های تولید شده در این کارگاه برای توزیع متمرکز به اداره صنعت و معدن تویسرکان تحویل داده می شود تا آنان مطابق با اولویت ها در اختیار مردم قرار دهند.
روزگار کرونایی گرچه سخت می گذرد اما این روزها هم می گذرد و آنچه در دل ها باقی می ماند همدلی های ایجاد شده بین آحاد مردم برای خدمت رسانی به همدیگر پس از ریشه کن شدن کرونا است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تویسرکان، بسیج خواهران، کارگاه دوخت ماسک، دوخت گان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا